Pentru că am devenit tot mai preocupați de de sustenabilitate și de eficiență energetică, nici industria energetică nu bate pasul pe loc și caută cele mai bune soluții pentru evoluție și adaptare la cerințele pieței.
Așa cum tehnologia și reglementările se schimbă, și standardizarea joacă un rol crucial în definirea modului în care companiile energetice operează pe diverse piețe locale sau internaționale. Astfel, pentru un plus de credibilitate, multe dintre companiile de pe piața energetică optează pentru obținerea unuia dintre cele mai recunoscute și respectate standarde – ISO (Organizația Internațională de Standardizare).
Care sunt motivele?
Obțin un plus de credibilitate și recunoaștere pe plan internațional
ISO este recunoscută la nivel global ca o autoritate în ceea ce privește standardizarea. A avea certificarea ISO nu numai că îmbunătățește reputația unei companii în ochii clienților, dar și în raport cu alți stakeholderi, cum ar fi investitorii și partenerii.
Își cresc eficiența operativă
Implementarea standardelor ISO conduce, de multe ori, la identificarea și eliminarea proceselor ineficiente din cadrul companiei. Iar acest lucru se traduce în economii substanțiale, o mai bună utilizare a resurselor și o creștere a productivității.
Contribuie la responsabilitatea față de mediu
Cele mai citite articole
Unul dintre principalele standarde ISO legate de industria energetică este ISO 50001, axat pe managementul energiei. Acesta ajută companiile să își reducă amprenta de carbon, să-și optimizeze consumul de energie și să contribuie, astfel, la protejarea mediului înconjurător.
Sunt în conformitate cu reglementările din domeniu
În foarte multe țări, reglementările din sectorul energetic impun respectarea strictă a anumitor standarde. Când o companie alege să investească în certificarea ISO se asigură că va rămâne conformă cu reglementările din piață, evitând amenzi sau sancțiuni.
Obțin avantaje competitive importante
Într-un domeniu atât de competitiv, diferențierea este esențială. Companiile certificate ISO își demonstrează angajamentul față de respectarea celor mai înalte standarde de calitate, iar astfel sunt văzute într-o lumină mult mai favorabilă față de concurenți.
Atrag noi clienți
Tot mai mulți clienți își doresc certitudinea că partenerii lor de afaceri respectă cele mai bune practici din industrie. Certificarea ISO poate fi un factor decisiv atunci când clienții evaluează potențiali furnizori sau parteneri.
Au acces la noi piețe
Accederea pe anumite piețe sau sectoare depinde de prezentarea anumitor tipuri de certificări. Dar o companie care deține certificare ISO se va bucura de noi oportunități de business pe care altfel nu le-ar fi avut în lipsa acestuia.