Crearea suspansului în jocurile pe telefon cu ajutorul sunetelor

0
56
2147781867
2147781867

Muzica are un rol esențial în atmosfera și emoțiile aplicațiilor. De la tonuri subtile la efecte sonore dramatice, experiența poate fi schimbată considerabil. Sunt introduse sentimente de tensiune, frică și anticipare. De aceea sunt mai multe elemente de sound design în jocuri  demne de menționat.

Sunetele ambientale

Reprezintă un fundal sonor ideal pentru atmosfera generală a jocurilor. Pot varia de la vânt prin frunze la sunetele orașului sau la zgomote de pași pe coridor. În jocurile horror, de exemplu, sunt folosite pentru atmosfera de neliniște și izolare. De asemenea, sunt utilizate pentru stări constante de alertă. Cu ajutorul lor poți anticipa ceva periculos sau ceva important.

Muzica de fundal

Este un instrument ideal pentru suspans. Compozitorii folosesc teme muzicale specifice pentru anumite momente. Spre exemplu se schimba sunetele pentru atenție. Momentele importante sunt marcate de astfel de pasaje muzicale. Tonurile joase, ritmurile alerte și acordurile discordante sunt folosite pentru stări de neliniște. Un exemplu este muzica din Silent Hill. Folosește sunete industriale și melodii discordante pentru o atmosferă tenebroasă.

Efectele sonore

Sunt folosite pentru acțiuni și evenimente speciale din jocuri. Sunetele bruște, cum ar fi scârțâitul ușilor, pașii neașteptați sau obiectele sparte provoacă un sentiment de surpriză instantanee. În jocurile puzzle și de aventuri, astfel de efecte sonore semnalizează descoperirea elementelor importante pentru soluționarea enigmelor. În The Room efectele precise și plasate corect creează o atmosferă misterioasă și tensionată. Ghidează jucătorii printr-o serie de puzzle-uri complexe. Un alt exemplu este slotul Starlight Princess. Acesta folosește efecte sonore la fiecare combinație reușită. Astfel, jucătorii sunt menținuți atenți și interesați de joc.

Perioade de liniște

Sursa foto

Cele mai citite articole

Tăcerea este la fel de important ca sunetul pentru suspansul general. Momentele de liniște totală amplifică tensiunea. Jucătorii anticipează ce urmează să se întâmple. Astfel de pauze strategice sunt folosite înainte de un moment important sau de un eveniment șocant. În jocuri precum Amnesia, tăcerea se folosește pentru un sentiment de teroare psihologică.

Feedback-ul audio

Este esențial pentru interacțiunea jucătorilor cu mediul de joc. Există sunete asociate cu anumite acțiuni. Spre exemplu, deschiderea unui cufăr, găsirea unei arme sau orice altceva similar important pentru poveste. Oferă un sentiment de control și implicare. Sunetele trebuie să fie realiste și sincronizate perfect cu acțiunile. Doar așa se va menține suspansul și imersiunea. Resident Evil folosește feedback audio de calitate. Cu ajutorul acestuia, crează o atmosferă de tensiune continuă. Într-un astfel de mediu fiecare acțiune poate avea consecințe majore.

Vocile și dialogurile

Sunt instrumente importante pentru profunzime  și emoție. Tonul vocii, ritmul și intonația transmit frică, alertă sau suspans. Jocurile narative și RPG-urile au dialoguri bine scrise și interpretate. Cu ajutorul lor construiesc povestea. În plus, implică jucătorii la nivel emoțional. În Walking Dead de exemplu, dialogurile tensionate și vocile contribuie semnificativ la atmosfera dramatică. Este construit astfel suspansul acțiunii.

Utilizarea sunetului direcțional

Este o tehnologie care ajută jucătorii în timpul acțiunii. Ei vor ști locul de proveniență al sunetului. Adaugă un nivel suplimentar de realism și imersiune. În jocurile de aventură și acțiune alertează jucătorii asupra pericolelor sau obiectivelor din jurul lor. Este esențial în jocurile shooter și în cele de supraviețuir. Localizarea precisă a sunetelor face diferența între viață și moarte. Spre exemplu, PUBG Mobile folosește sunetul direcțional pentru detectarea mișcărilor inamicilor. Aceștia pot astfel planifica atacuri strategice.

Astfel, se poate constata că sunetul este esențial pentru jocurile bine realizate. Folosirea sa corectă determină impresiunea și impactul asupra jucătorului. Feedbackul, dialogurile, vocile și alte astfel de efecte contribuie la construirea atmosferei de suspans. În plus, implică emoțional jucătorii în acțiune. 

Cele mai citite articole